Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

5)

Ježíš vybízel k nenávisti v rodině - Omyl.

   Ježíš učil lásce k Bohu i k lidem. To, o čem mluví, tomu neodporuje. Bylo to tak jako dneska - když někdo konvertoval, často to znamenalo, že měl doma problémy. Ježíš své učedníky opravdu učil, že vztah k Bohu by pro ně měl mít ještě větší prioritu, než vztah se členy rodiny. Ze strany křesťana ale nikdy nemělo k trhání pout dojít. Ale když ho ostatní v rodině tlačili do situace „buď my nebo ta tvoje víra“, měl si vybrat víru.

"Nenávidět sám sebe" znamená pohrdat sám sebou - omyl.

   Sám Ježíš dal nejlepší příklad toho, co těmi slovy myslel, když se dobrovolně vydal nepřátelům a zakusil mučení a smrt. Nebylo to ale proto, že by sebou pohrdal. Věděl, že to je jediná cesta, jak může pro lidi zajistit vykoupení z dědičného hříchu. Upřednostnění vyššího cíle před svým pohodlím - to měl na mysli.

1 0
možnosti

Dobrý den,

k jednotlivým bodům:

1)

Trojice v Bibli není - pravda.

Ježíš podle Bible není roven Bohu - pravda.

   Židé nikdy nevěřili v trojjediného Boha. A první křesťané nepovažovali Ježíše za Boha, ale za Božího syna.

2)

Zakázáno nejen klanění se modlám, ale i jejich výroba - pravda. Ale to neznamená zákaz výtvarné činnosti. I architektonický plán chrámu obsahoval dekorativní prvky včetně obrazů a několika soch. Ty však nikdy neměly být uctívány. Je třeba rozlišovat mezi modlou a dekorací (resp. uměním)

Kostely jsou plné model - pravda. Kéž by si to uvědomovali spíše věřící než nevěřící :)

3)

Boží jméno (JHVH) se nesmělo vyslovovat - omyl.    NEZNEUŽIJEŠ není NEVYSLOVÍŠ. Ze základních textů i z nálezů, jako jsou svitky od Mrtvého moře vyplývá, že jméno JHVH se dlouho běžně používalo. Tradice nevyslovovat ho vznikla až mnohem později. 4) 7. den zákaz práce, trestem za porušení smrt - pravda.    Ten zákon ale není důvod vnímat negativně. Odpočinek není tak těžká věc, že by to jednou týdně někdo nezvládl. Výhodou bylo, že vás v sabatu nikdo nemohl nutit do práce, i kdybyste byl ten poslední otrok. Nikdo nemusel žít v hrůze, že zemře. Stačilo to přijmout jako fakt, stejně jako to, že když si stoupnete do cesty vlaku, zemřete.

0 0
možnosti
Foto

Tak, pánové a dámy oponenti, zatím je to z vaší strany chabé. Nejmoudřejší komentář z řad opozice, zatím vyslovila paní Ludmila Svozilová, která mi přiznala, že i když mám tu nebetyčnou drzost kritizovat desatero, nejsem hlupák :-D :-D :-D Tak to je dobře, toho vi vážím.

1 0
možnosti
Foto

A ještě dodatek, pro všechny ty analytiky mé "nenávistné psýchy", tenhle článek je pouze první půlka. Z důvodu velkého rozsahu jsem ho rozdělil do dvou blogů, takže předtím, než se začnete ohánět kontraarumenty, obviňováním ze lži a jinými věcmi, si to, pokud můžete, přečtěte celé. 

http://balaban.blog.idnes.cz/c/445838/Komentare-k-Desateru-II.html

0 0
možnosti

Stále číslo 2.

"problém však tkví v tom, jak poznat, který bůh je pravý a který ne" Ne, žádný problém, pravý je ten Bůh který předal tyto přikázání, tedy jeho je zakázáno zobrazovat. Ostatním smyšleným Bohům je zakázáno se klanět a stavět jim sochy, vždyt je to tam řečeno, zde bude mít autor problém s chápáním psaného textu. Tím není zakázáno namalovat ovci, je zakázáno tu ovci prohlásit Božstvem, modlit se kní a klanět se jí, popřípadě ji přinášet oběti.

"Je už jenom drobným detailem, že kdyby biblický bůh existoval a byl by skutečně jediným bohem v tomto kosmu, bylo by zhola nemožné, aby žárlil na jiné bohy" opět pouze jen Váš názor. Já to chápu tak, že ačkoliv je Bůh jediným Bohem, tak mu vadí když se klaníme jiným smyšleným Bohům, On nežárlí na jiné Bohy, on žárlí na naše uctívání něčeho jiného dle mě. Divím se že jste to nepochopil.

3. je celá pouze Váš názor, nic víc.

4. To že většina křesťanstva vidí Neděli jako den odpočinku já osobně vnímám jako veliký problém a mrzí mě to. Mesiáš jakožto součást Boha tyto zákony vytvářel, tedy nad nima vládne, Váš názor že je porušoval je mylný a pravděpodobně způsoben celkovým nepochopením Bible a Mesiáše.

5. Zde si krásně pohráváte s demagogií, účelovým vynecháváním informací a vytrháváním z kontextu, bravo, naivnější jistě naletí. Je to přesně naopak než se snažíte nalhat. Mesiáš jasně vybízí k lásce, k jedné lásce pro všechny. Matouše 10 jste absolutně nepochopil, mluví zde o naplnění svého poselství a ano, toto poselství obrátilo spoustu lidí proti sobě, Božím cílen není lidi rozeštvat ale přesně naopak. Sjednotit pod jednu lásku ke všem svím bližním, k celé lidské rodině. Proto miluj ostatní jako sebe sama.

Vím že na mé rady nedáte, ale zkuste se zaměřit na něco co máte "rád" mnež na to co "nenávidíte", vede to jen k prohlubování nenávisti kterou v sobě sám vytváříte, je mi Vás opravdu líto, Vašeho okolí ještě více, tolik negativismu a potřeby shazovat názory jiných. Prezentování Vašich názorů jako fakta, smutné..

0 1
možnosti
Foto

To je zajímavé, kolik lidí si myslí, že na základě nějakého článku mi přímo vidí do hlavy a ví jaký jsem, co nenávidím a podobně. Tolik mudrců a mystiků. Jak to, že při tak zářném nadání tolika lidí už dávno nežijeme v utopii lásky a svatosti... Své rady si nechte pro někoho, kdo je skutečně potřebuje. Já uvádím svůj názor na desatero, vy uvádíte svůj. Já s vaším nesouhlasím, protože jste naprosto nijak nevyvrátil to, co tvrdím. Jde jen o to, že vy máte potřebu desatero zachraňovat, já ho házím do vody a dívám se, jestli bude plavat, nebo klesne ke dnu. A ono klesá.

2 0
možnosti

Nějak jsem nepochopil co je Vaším cílem. Chcete křesťanskou ideologii nahradit nějakou jinou? Každá ideologie má své dogmatické křídlo, ale většinu tvoří lidé, kteří ji chápou pouze jako rámec a řídí se a chovají podle své vlastní úvahy. To co předvádíte nemá s ateismem nic společného, je to na úrovni věděckých disputací, kolik andělů se vejde na špičku jehly.

0 0
možnosti

Co je podle Vás ateismus? Podle mě odmítnutí teismu, tedy těch tvrzení, s nimiž přicházejí věřící toho či onoho náboženství. V silné podobě jde pak o autoritativní prohlášení, že žádní bohové neexistují, které je z principu nedokazatelné.

To, co autor předvádí, je podle mě ateismus jako vyšítý. Konkrétně v tomto článku odmítá Desatero jako nějaký ideální zdroj morálky. I v našich končinách se lze setkat s názorem, že by vše bylo ideální, kdyby všichni dodržovali Desatero, a v anglosaských zemích je tento apel ještě o řád silnější.

0 0
možnosti

Velmi mě mrzí jak vydáváte své domněnky za fakta. Že jste si nedal práci přečíst Bibli než ji začnete hanit. Obětuji tedy svou obědovou pauzu a pokusím se věci uvést na pravou míru.

1. O svaté trojici se mluví hned v první knize proroka Mojše, konkrétně o duchu svatém, jako o činné Boží síle. ježíž Mesiáš řekl "Já a otec jsme jedno"

To že Židé nazývají Boha Alláh svědčí o Vaši neznalosti tématu, pravděpodobně jste měl na mysli Elohim. Mmimochodem, Vámi uvedený pojem Abba znamená otec, tedy to není v rozporu stím jak Boha oslovoval Mesiáš, tedy otče, konkrétně úplně stejně "abba".

“Já jsem Hospodin, kromě mne žádný spasitel není.” (Izajáš 43, 11 zde jste si sám odpověděl. Bůh a spasitel jsou jedno, mimo něj není jinného, tedy nejedná se o dvě osoby, ale tvoří jednu osobu. Zvláštní že argument pro, Vy použijete jako argument proti.

"

Ve Starém zákoně máme proroky, kteří předstírají, že hovoří za boha, v tom Novém to jsou křesťanští konvertité, kteří předstírají že hovoří za Ježíše." jak si můžete dovolit prezentovat Váš názor jako fakt????? Podle mě prorokové mluvili za Boha, jedná se o můj názor, stejně jako o Váš. Vy máte veliký problém přijmout cizí názory, že? Jste horší jak katolíci a teď se omlouvám katolíkům, znám jich spoustu slušných, ale tohle je extrém co autor předvádí.

2.

"jakékoliv výtvarné či umělecké vyobrazení čehokoliv je zapovězeno. Tímto přikázáním se neřídí vpodstatě nikdo."

Proč opět lžete a vydáváte své názory za fakta? ;-( Je zakázáno zpodobňovat si Boha čímkoliv na této zemi, to neznamená že nemůžeme malovat strom, ptáka a krajinu, ano můžeme, ale neměli by jsme Boha kreslit jako ptáka, strom, krajinu. Naopak, tímto přikázáním se řídí spousta lidí. Nikdy bych si nevzal křížek na krk jako symbol, je to jen kus klacku, Boha nosím v srdci, ne na krku. miliony lidí se tímto přikázáním řídí. Židé, z křesťanů hlavně adventisté ale i jinní.

0 2
možnosti
Foto

Tyjo, to jsem zase někomu ublížil, když jsem nabídl své názory k veřejné debatě :-D cha chá. <ironie> jasně moje názory jsou neotřesitelná fakta </ironie>.

1 0
možnosti

Vám musel nějaký křesťan hodně ublížit :-/pravděpodobně přebral ženu nebo něco podobného dle zaměření Vašich článků, je mi Vás líto. Být tak posedlý něčím, čím vlastně opovrhujete, zvláštní schýza... Mě třeba na ateismu vadí hodně věcí, hodně věcí vidím na ateismu jako mylné, ale hanba by mě pleskala kdybych si založil blog k "hanění" ateismu a ateistů, kde se ve Vás ta zloba a závist bere prosím? Z jakého důvodu?

Vy očividně nejste vzdělán v Bibli, v Tóře, můžu se zeptat proč tedy naše přesvědčení haníte? Jestli Vám tak vadí, proč nás prostě neignorujete? Já nejsem "vzdělán" v ateismu, neznám všchny proti argumenty, nestudoval jsem od střední biologii, teorie abiogeneze a podobné které jsou v rozporu s Božím tvrzením, tedy se knim nevyjadřuji, páč o nich nic nevím. Vy nic nevíte o Bibli, o Bohu, ale Váš blog je plný nenávistných řečí vůči Bibli, vůči věřícím. Podle mě tu nenávist v sobě sám vyvoláváte, zkuste svou energii zaměřit na něco co máte "rád" a ne na něco co nenávidíte, nedopadnete dobře, negativisty nemá rád nikdo, hlavně žádná je nemá ráda. Přijde mi, že Vaše zhrzení souvisí i s neúspěchem v osobním a partnerském životě (proto to navážení se do křesťanského pojetí vztahu), psychologii a její odnože také od střední nestuduji, pouze se jí amatérsky věnuji, ale myslím že z Vás je to patrné...

1 8
možnosti

Děkuji za zájem pane Balat o můj příspěvek, jestli máte zájem i na diskuzi nemusíte se omezovat pouze na mínus :-)

0 0
možnosti

1. Přestože slovo trojice v Bibli explicitně není, koncept je naznačen a lze ho vyčíst. Ježíš také řekl, že on a otec jsou jedno.

2. Opět nesmysl některých protestantských sekt. Tento zákaz se týká vytváření model a bůžků. Už Mojžíš sám nechal vyrobit na explicitní příkaz od Boha k arše na ozdobu zlaté cherubíny.

5. Pasáž z Matoušova Evangelia je zcela přesná což může vidět každý a sám jste toho důkazem. Tato pasáž znamená, že pro víru bude docházet k rozkolům. Například protože část rodiny nebo jedinec uvěří. To co chce zde Ježíš říct, že Bůh má přednost před rodinou. Když tedy člověk stojí před volbou znepřátelení si rodiny či odvržení víry. Volí první možnost. Stejně tak o tom zříct se sám sebe a rodiny je postavení zájmů Božích nad zájmy své a rodiny. To však neznamená, že bude člověk nenávidět svoji rodinu. Přičemž v poslední pasáži "bratra" je v širším významu druhého člověka.

6. Je jako tvrdit, že soudce nebo stát vraždí zločince, když vykoná trest smrti.

7. To s tím znásilněním je nesmysl a to už dokázal i jeden ateista, který evidentně má větší přehled. Najděte si to na youtube...

Takhle bych mohl pokračovat dál. Jednoduše řečeno tento podivný ateistický výklad založený, na chytání se kde jakého stébla v zoufalé snaze, žádný soudný křesťan neuznává. V podstatě je to jeden dlouhý straw man argument.

0 0
možnosti

V desateru mne některé body připadají zbytečné (2x mimomanželské sesuální vztahy, zákaz zneužívání Božího jména...), něco ale chybí. Ochrana přírody a zvěře, ochrana slabých lidí. Kromě vražd neřeší násilí. Neřeší drogy a alkohol. Vybízí k dnu odpočinku, ale neocení práci.

1 1
možnosti

Přesně jak to popisujete jsem mnohokrát diskutoval s lidmi zastávajícími nepotvrzenou a navýsost nepravděpodobnou hypotézu existence některé formy bohů popisovaných v SZ i NZ.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS