Dvanáct hořkých faktů o křesťanství

Není všechno takové, jak se zprvu může zdát. A o tom je i dnešní výčet nelichotivých věcí o křesťanství, které vám křesťané z pochopitelných příčin neřeknou. 

Fakt 1: Nejstarší evangelium (podle Marka) bylo napsáno 40 let, tedy zhruba jednu lidskou generaci, po Ježíšově údajné smrti. 

Fakt 2: Z 662 veršů evangelia podle Matouše je 612 opsáno z evangelia podle Marka (či z "Markova zdroje").

Fakt 3: Evangelia byla sepsána anonymními autory a později falešně přisouzena autorům, kteří je nenapsali. Anonymní autoři evangelií nebyli očitými svědky, což je ve dvou evangeliích (Jan 21: 24 a Lukáš 1: 1-4) dokonce specificky uvedeno.

Fakt 4: Evangelia obsahují podvržené pasáže, kontradikce a chyby.

Fakt 5: Čtyři kanonická evangelia nebyla považována za posvátné texty přibližně do r. 180 n. l.

Fakt 6: Kromě těchto zaujatých evangelií neexistují z 1. století žádná očitá svědectví o Ježíši Kristu s výjimkou podvržené pasáže v práci židovského historika Flavia Josepha (Testimonium Flavianum) a další reference v té samé práci, která je rovněž podezřelá a v žádném ohledu nepředstavuje jasnou referenci k evangelijnímu Ježíši.

Fakt 7: Téměř všechny mýty a morální filozofie připisované Ježíši jsou obsaženy ve starších mytologiích národů žijících v blízkosti území odkud pocházejí evangelia. 

Fakt 8: Většina prvotních křesťanů věřila, že Ježíš byl buď nadpřirozená bytost ne-lidského charakteru, nebo zcela běžný židovský duchovní. 

Fakt 9: Křesťanství se dostalo k moci za cenu ignorace svých vlastních posvátných textů, tzn. bylo přizpůsobeno potřebám psychotického pohanského císaře Konstantina, který nechal zavraždit svou manželku a syna, nechal popravit svého spolucísaře Licinia a pouze využil křesťanství k upevnění svých politických ambicí (stát se jediným římským círařem), což dokazuje fakt že i po své údajné konverzi praktikoval pohanskou víru a nechal razit mince s vyobrazením Mithrase (sluneční bůh).  

Fakt 10: Křesťanská sekta, která ve 4. stol. n. l. šla na ruku císaři Konstantinovi, je dnes známá pod názvem Katolická církev a její přední historik Eusebius přepsal křesťanské dějiny tak, aby vytvořil falešné zdání, že teologie této sekty, odvozená z kanonických evangelií, vždycky byla dominantní a původní křesťanskou teologií. 

Fakt 11: Po většinu svých dějin (4. - 19. století) bylo křesťanství násilným náboženstvím a šířilo se za cenu smrti mnoha milionů lidí v různých obdobích a v různých kulturách na celém světě.

Fakt 12: Dokud mělo křesťanství ve společnosti rozhodující slovo, bylo brutální stejně jako radikální islám. Jediným důvodem, proč už to tak dnes není, je, že většina zemí na Západě prochází procesem sekularizace.

Toto je Cesta nevěřícího, cesta ateisty.
Jsem také na youtube a na facebooku.

Zdroje:

  1. Paul. J. Achtemeier. Harper-Collins Bible Dictionary Revised Edition. Harper Collins, (1989). p. 653; John Barton and John Muddiman. The Oxford Bible Commentary. Oxford University Press. (2001). p. 886.
  2. Graham N. Stanton. The Gospels and Jesus. Oxford University Press (1989), pp.63-64.
  3. Bart D Ehrman. Jesus Interrupted. Harper Collins Publishers. (2005) p. 111.
  4. Re: Story of woman taken in adultery in “John’s” Gospel; Paul. J. Achtemeier. Harper-Collins Bible Dictionary Revised Edition. Harper Collins, (1989). p. 535; Re: Final 12 verses of “Mark;” Bruce Metzger, A Textual Commentary on the Greek New Testament . Stuttgart, (1971). pp. 122-126. There are other examples.
  5. Bart D Ehrman. Jesus Interrupted. Harper Collins Publishers. (2005) p. 111.
  6. Re: No first century witnesses to earthly Jesus; Bart D Ehrman, Jesus Interrupted. HarperCollins. 2009. p. 158; Re: Josephus forgeries; John E Remsburg. The Christ: A Critical Review and Analysis of the Evidences of His Existence. The Truth Seeker Company. (1909) pp. 32-35.
  7. Joseph McCabe. Sources of Morality in the Gospels. Watts & Co. (1914). McCabe compiled many of the primary source pre-Christian references to the sources of Jesus’ alleged revelations, so you can go to those works and read them for yourself.
  8. Bart Ehrman Lost Christianities Oxford University Press (2003); Earl Doherty. The Jesus Puzzle: Did Christianity Begin with a Mythical Christ? Challenging the Existence of an Historical Jesus. Age of Reason Publications (2005).
  9. Helen Ellebre, The Dark Side of Christian History. Morningstar Books (1995); Phillip Schaff. History of the Christian Church, Volume 5: The Middle Ages. A.D. 1049-1294.Christian Classics Ethereal Library. (1882). p. 322; J.N. Hillgarth, The Conversion of Western Europe Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, (1969). p. 46; Frank Viola & George Barna. Pagan Christianity. Tyndale House Publishers. (2008).
  10. Bart Ehrman Lost Christianities Oxford University Press (2003); Joseph Wheless. Forgery in Christianity. .Psychiana. (1930); Bart D. Ehrman. Jesus, Interrupted(2009). New York: HarperCollins. P. 214.
  11. Helen Ellebre, The Dark Side of Christian History. Morningstar Books (1995); Rev. J.E. Riddle. The History of the Papacy, to the Reformation (Multiple volume series); Edward Gibbon. The Decline and Fall of the Roman Empire (multiple volume series).
  12. Joseph McCabe. A History of the Popes. Watts and Co. (1939); Rev. Horace K. Mann. The Lives of the Popes in the Early Middle Ages. Vol. 4. Kegan Paul, Trench, Trubner, & Co., LTD.(1910).; Rev. J.E. Riddle. The History of the Papacy, to the Reformation. Vol. 2. Richard Bentley. (1854); Helen Ellebre, The Dark Side of Christian History. Morningstar Books (1995); John N.D. Kelly. The Oxford Dictionary of Popes. Oxford University Press. (2005); Archibald Bower. The History of the Popes. Griffith and Simon. (1845); Johannes Janssen. The History of the German People at the Close of the Middle Ages Vol. 10. (Trans. A.M Christie). Kegan Paul. Trench. Trubner & Co. Ltd. (1906); Preserved Smith, PHD. History of Christian Theophagy. The Open Court Publishing Co. (1922); Jeremy Collier, M.A. An Ecclesiastical History of Great Britain. Vol. 6. William Straker. (1811); Carl Theophilus Odhner. Michael Servetus: His Life and Teachings. J.B. Lippincott Company. (1910); R. Willis, M.D. Servetus and Calvin: A Study of an Important Epoch in the History of the Reformation. Henry S. King and Co. (1877); Sam Harris. The End of Faith: Religion, Terror and the Future of Reason. W.W Norton. New York (2005).

 

Autor: Lukáš Balabán | neděle 10.5.2015 9:35 | karma článku: 29,27 | přečteno: 2810x
  • Další články autora

Lukáš Balabán

Jan Krýzl se vrací

28.5.2018 v 22:43 | Karma: 14,61

Lukáš Balabán

Jan Hus očima nevěřícího

19.7.2017 v 22:36 | Karma: 27,94

Lukáš Balabán

Saúdská nedotknutelnost

16.9.2016 v 13:14 | Karma: 46,77

Lukáš Balabán

Koncert pro Matku Terezu

12.9.2016 v 14:55 | Karma: 28,74

Lukáš Balabán

Jak jsem prohrál

14.4.2016 v 17:11 | Karma: 20,04

Lukáš Balabán

Červený hadr na Čínu

5.4.2016 v 2:52 | Karma: 19,25

Lukáš Balabán

Tady je Babišovo

14.2.2016 v 4:03 | Karma: 21,86

Lukáš Balabán

Ještě k těm uprchlíkům

6.6.2015 v 12:29 | Karma: 32,80

Lukáš Balabán

Kdo koho vlastně pronásleduje?

31.5.2015 v 12:24 | Karma: 23,55

Lukáš Balabán

Deset vředů na tváři ateismu

12.5.2015 v 15:32 | Karma: 25,32

Lukáš Balabán

Ježíš nikdy neexistoval I.

26.4.2015 v 20:32 | Karma: 20,74

Lukáš Balabán

Pro koho vysílá ČRo Vltava?

5.4.2015 v 12:33 | Karma: 23,44

Lukáš Balabán

Evoluce biblického boha

1.4.2015 v 0:40 | Karma: 19,29
  • Počet článků 74
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1468x
Zaměstnáním Okiňák, jinak youtuber, hudebník, občasný básník. Bývalý křesťan, nyní ateista, skeptik, levičák, v mnoha ohledech naivní snílek, takový ten typický pisálek, co vám tu bude vykládat planety, až budete rudí vzteky.