Dvanáct hořkých faktů o křesťanství

10. 05. 2015 9:35:10
Není všechno takové, jak se zprvu může zdát. A o tom je i dnešní výčet nelichotivých věcí o křesťanství, které vám křesťané z pochopitelných příčin neřeknou.

Fakt 1: Nejstarší evangelium (podle Marka) bylo napsáno 40 let, tedy zhruba jednu lidskou generaci, po Ježíšově údajné smrti.

Fakt 2: Z 662 veršů evangelia podle Matouše je 612 opsáno z evangelia podle Marka (či z "Markova zdroje").

Fakt 3: Evangelia byla sepsána anonymními autory a později falešně přisouzena autorům, kteří je nenapsali. Anonymní autoři evangelií nebyli očitými svědky, což je ve dvou evangeliích (Jan 21: 24 a Lukáš 1: 1-4) dokonce specificky uvedeno.

Fakt 4: Evangelia obsahují podvržené pasáže, kontradikce a chyby.

Fakt 5: Čtyři kanonická evangelia nebyla považována za posvátné texty přibližně do r. 180 n. l.

Fakt 6: Kromě těchto zaujatých evangelií neexistují z 1. století žádná očitá svědectví o Ježíši Kristu s výjimkou podvržené pasáže v práci židovského historika Flavia Josepha (Testimonium Flavianum) a další reference v té samé práci, která je rovněž podezřelá a v žádném ohledu nepředstavuje jasnou referenci k evangelijnímu Ježíši.

Fakt 7: Téměř všechny mýty a morální filozofie připisované Ježíši jsou obsaženy ve starších mytologiích národů žijících v blízkosti území odkud pocházejí evangelia.

Fakt 8: Většina prvotních křesťanů věřila, že Ježíš byl buď nadpřirozená bytost ne-lidského charakteru, nebo zcela běžný židovský duchovní.

Fakt 9: Křesťanství se dostalo k moci za cenu ignorace svých vlastních posvátných textů, tzn. bylo přizpůsobeno potřebám psychotického pohanského císaře Konstantina, který nechal zavraždit svou manželku a syna, nechal popravit svého spolucísaře Licinia a pouze využil křesťanství k upevnění svých politických ambicí (stát se jediným římským círařem), což dokazuje fakt že i po své údajné konverzi praktikoval pohanskou víru a nechal razit mince s vyobrazením Mithrase (sluneční bůh).

Fakt 10: Křesťanská sekta, která ve 4. stol. n. l. šla na ruku císaři Konstantinovi, je dnes známá pod názvem Katolická církev a její přední historik Eusebius přepsal křesťanské dějiny tak, aby vytvořil falešné zdání, že teologie této sekty, odvozená z kanonických evangelií, vždycky byla dominantní a původní křesťanskou teologií.

Fakt 11: Po většinu svých dějin (4. - 19. století) bylo křesťanství násilným náboženstvím a šířilo se za cenu smrti mnoha milionů lidí v různých obdobích a v různých kulturách na celém světě.

Fakt 12: Dokud mělo křesťanství ve společnosti rozhodující slovo, bylo brutální stejně jako radikální islám. Jediným důvodem, proč už to tak dnes není, je, že většina zemí na Západě prochází procesem sekularizace.

Toto je Cesta nevěřícího, cesta ateisty.
Jsem také na youtube a na facebooku.


Zdroje:

  1. Paul. J. Achtemeier. Harper-Collins Bible Dictionary Revised Edition. Harper Collins, (1989). p. 653; John Barton and John Muddiman. The Oxford Bible Commentary. Oxford University Press. (2001). p. 886.
  2. Graham N. Stanton. The Gospels and Jesus. Oxford University Press (1989), pp.63-64.
  3. Bart D Ehrman. Jesus Interrupted. Harper Collins Publishers. (2005) p. 111.
  4. Re: Story of woman taken in adultery in “John’s” Gospel; Paul. J. Achtemeier. Harper-Collins Bible Dictionary Revised Edition. Harper Collins, (1989). p. 535; Re: Final 12 verses of “Mark;” Bruce Metzger, A Textual Commentary on the Greek New Testament . Stuttgart, (1971). pp. 122-126. There are other examples.
  5. Bart D Ehrman. Jesus Interrupted. Harper Collins Publishers. (2005) p. 111.
  6. Re: No first century witnesses to earthly Jesus; Bart D Ehrman, Jesus Interrupted. HarperCollins. 2009. p. 158; Re: Josephus forgeries; John E Remsburg. The Christ: A Critical Review and Analysis of the Evidences of His Existence. The Truth Seeker Company. (1909) pp. 32-35.
  7. Joseph McCabe. Sources of Morality in the Gospels. Watts & Co. (1914). McCabe compiled many of the primary source pre-Christian references to the sources of Jesus’ alleged revelations, so you can go to those works and read them for yourself.
  8. Bart Ehrman Lost Christianities Oxford University Press (2003); Earl Doherty. The Jesus Puzzle: Did Christianity Begin with a Mythical Christ? Challenging the Existence of an Historical Jesus. Age of Reason Publications (2005).
  9. Helen Ellebre, The Dark Side of Christian History. Morningstar Books (1995); Phillip Schaff. History of the Christian Church, Volume 5: The Middle Ages. A.D. 1049-1294.Christian Classics Ethereal Library. (1882). p. 322; J.N. Hillgarth, The Conversion of Western Europe Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, (1969). p. 46; Frank Viola & George Barna. Pagan Christianity. Tyndale House Publishers. (2008).
  10. Bart Ehrman Lost Christianities Oxford University Press (2003); Joseph Wheless. Forgery in Christianity. .Psychiana. (1930); Bart D. Ehrman. Jesus, Interrupted(2009). New York: HarperCollins. P. 214.
  11. Helen Ellebre, The Dark Side of Christian History. Morningstar Books (1995); Rev. J.E. Riddle. The History of the Papacy, to the Reformation (Multiple volume series); Edward Gibbon. The Decline and Fall of the Roman Empire (multiple volume series).
  12. Joseph McCabe. A History of the Popes. Watts and Co. (1939); Rev. Horace K. Mann. The Lives of the Popes in the Early Middle Ages. Vol. 4. Kegan Paul, Trench, Trubner, & Co., LTD.(1910).; Rev. J.E. Riddle. The History of the Papacy, to the Reformation. Vol. 2. Richard Bentley. (1854); Helen Ellebre, The Dark Side of Christian History. Morningstar Books (1995); John N.D. Kelly. The Oxford Dictionary of Popes. Oxford University Press. (2005); Archibald Bower. The History of the Popes. Griffith and Simon. (1845); Johannes Janssen. The History of the German People at the Close of the Middle Ages Vol. 10. (Trans. A.M Christie). Kegan Paul. Trench. Trubner & Co. Ltd. (1906); Preserved Smith, PHD. History of Christian Theophagy. The Open Court Publishing Co. (1922); Jeremy Collier, M.A. An Ecclesiastical History of Great Britain. Vol. 6. William Straker. (1811); Carl Theophilus Odhner. Michael Servetus: His Life and Teachings. J.B. Lippincott Company. (1910); R. Willis, M.D. Servetus and Calvin: A Study of an Important Epoch in the History of the Reformation. Henry S. King and Co. (1877); Sam Harris. The End of Faith: Religion, Terror and the Future of Reason. W.W Norton. New York (2005).

Autor: Lukáš Balabán | neděle 10.5.2015 9:35 | karma článku: 29.27 | přečteno: 2810x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 34 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 10.64 | Přečteno: 102 | Diskuse

Filip Vracovský

Česko jako země plná ateistů a agnostiků přesto žije z křestanských tradic a k Rusku

nebo Ukrajině má poměrně blízko. Těžko však může chápat Blízký východ . Než se v další sérii blogů vrátím do kuchyně dovolte ještě jednu úvahu laika....

29.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 5.73 | Přečteno: 92 |

Ladislav Pokorný

Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp

Pan premiér se v médiích opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost by však bylo vhodné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou.

28.3.2024 v 16:51 | Karma článku: 37.71 | Přečteno: 884 | Diskuse

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 33.67 | Přečteno: 3311 | Diskuse
Počet článků 74 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1468

Zaměstnáním Okiňák, jinak youtuber, hudebník, občasný básník. Bývalý křesťan, nyní ateista, skeptik, levičák, v mnoha ohledech naivní snílek, takový ten typický pisálek, co vám tu bude vykládat planety, až budete rudí vzteky.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...