Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55i33ř61í 80S55v18o60b74o46d20a 9315368733836

Vy nám po dvou tisících letech podáváte svou vlastní verzi Ježíšova života: "byl to náboženský blouznivec co žvanil blbosti". Tuto svou definici samozřejmě předkládáte jako pravdu. Stejně jako to, že Ježíš se podle Vás "neustálým převypravováním postupně změní v kosmického spasitele celého lidstva".

Vy to píšete stylem, jako kdybyste u toho byl. Jenže nebyl. Evangelia vznikla v době, kdy většina Ježíšových současníků ještě žila. Jak dlouho trvalo to Vaše "neustálé převypravování"? Rozhodně mnohem kratší dobu, než u jakéhokoli jiného starověkého díla světa.

Souhlasím s Vámi, že "lidé chtějí věřit tomu, co se jim líbí". V tom ale Vy rozhodně nejste žádná výjimka. Nevěřit v Boha je mnohem pohodlnější, než v něj věřit. Nový zákon představuje velmi náročnou koncepci morálky. Značně náročnou. Věřit Bibli tedy rozhodně neznamená jít cestou pohodlnosti.

Naplněný lidský život není závislý na tom, zda známe princip gravitace, ale zda milujeme a jsme milováni. To platí vždy a všude. Milujeme i lidi, kteří dávno zemřeli a stesk nám zkracuje život. Je to "vada evoluce" nebo důležitá součást smyslu života?

Možná byste si měl sám sobě odpovědět na otázku, proč je pro Vás tak důležité psát o tom, že Bůh není.

+1/0
20.4.2015 12:47

J31o45s46e48f 83P33a52v68e69l84k40a 5791967197732

Poznávat skutečnosti lze dvěma "smysly" - rozumem a vírou. Tyto se vzájemně doplňují a ochraňují. Metafyzická filozofie samozřejmě potřebuje hromadu rozumu, je to docela náročná věda, i když existují dnes lidi, kteří ji spolu s teologií naradi vidí na univerzitách.

V těch příbězích rozvíjí pan Balabán docela slušnou lež o Ježíši. Jeho pozemský život i chování je doložen historickou vědou dostatečně, ale v boji proti "blouznění" se smí užívat každé taktiky. To není rozum, to je nenávist k poznání.

Jana z Arku ve filmu našla meč na poli? Meč který užívala historická Jana si vyzvedla v nějakém klášteře. Tím mečem byla sťata sv. Kateřina, zřejmě jedna z osob, jejichž hlasy měla slyšet a které ji vedly z osvobození Francie.

+2/0
15.4.2015 9:28

J97a30n 30Š65v85a26d18l16e15n25k37a 9954889740

Bohužel, zrovna ten život Ježíše dostatečně historicky doložen není. Je sice vysoce pravděpodobné, že existoval jako historická postava, ale to nakonec nepopírá ani pan Balabán.

+2/0
15.4.2015 11:24

J92o52s14e94f 60P34a28v44e88l45k42a 5751177497382

Žádná historická osoba, která žila před tisíci lety, nemá k dispozici tolik záznamů o životě a činech. Tyto záznamy jsou dochovány v originálech s nejkratší časovou vzdáleností od skutečného života. Postavy z historie, o kterých je známa jen jediná zmínka v kronikách jsou hodnověrné, Ježíš, syn Marie je zpochybňován? Jak je to možné? Budovatelé nového pokrokového světa smí lhát ve prospěch prosazení nového světového řádu? Nový svět jen na racionálních základech - štěstí pro všechny lidi?

+2/0
16.4.2015 12:42

M38a85r47t74i43n65a 23M21o62u74d62r10á 7790593316759

Žádné dva rovnocenné "smysly rozum a víra" neexistují. Už z prosté logiky věci vyplývá, že i víra je produktem rozumu.

0/0
18.4.2015 10:14

J27o46s53e42f 88P51a15v13e65l68k13a 5691957477512

Logika věci se nezdůvodňuje vyslovením výroku: "Prostě to tak je".

Hle příklad, co je víra: Věříte, že anestetika Vás před operací uspí, aby jste necítila bolest. Víte přece, že fungují a tolikrát byly vyzkoušeny. Jenže když si před operací lehnete a nasadí Vám masku, už se Vás může zmocnit hrozná panika, že to nezabere, že se udusíte nebo Vás začnou řezet dřív, než usnete...

+1/0
21.4.2015 10:42

M36a72r72t38i18n87a 67M59o87u54d76r69á 7380473226649

To je ovšem nesmysl. Celé. 

Vámi zvolený příklad jasně vypovídá, že o této problematice nemáte ani anung.

Ale hlavně, že věříte, viďte.

+1/0
23.4.2015 13:06

J69o36s44e62f 26P84a72v20e90l42k15a 5851917597192

V minulém psaní jsem Vás jemně napomenul, že se vyjadřujete bez argumentu, faktů. Vymyslíte si hodnotící větu, asi jako císař když ukazoval palcem zabít nebo nechat žít. Styďte se, neuvedená "logika věci" není logika, ale plácnutí.

Pak jsem Vám o víře, Vy jste opět vyjádřila: nic, neruzumíte, věříte.

0/0
24.4.2015 8:54

M55a92r71t92i14n42a 18M94o13u53d17r44á 7530303916279

Jo tááák, Vy jste mě jemně napomenul! Aha... a tak trochu jemně drzý nejste?

Hodnotím Vaši očividnou neznalost, to je celé. Individuální školení Vám dávat nebudu. Najděte si sám, v čem je Váš příklad chybný.

+1/0
26.4.2015 20:48

L57u87k98á73š 31F82i81l81i10p37o20v 4229339256569

Gravitace a jak a proč: Josef Potr píše: "Věda totiž perfektně a dokonale zkoumá svět jak funguje, ale absolutně ztroskotává, když má odpovědět proč funguje" Myslím, že empirické vědy by otázky tohoto typu řešit neměly, a pokud vím, tak převážně ani neřeší. Tady je prostor pro racionalistickou filosofii ("metafyziku"), aby nejprve zvážila, které otázky jsou vůbec smysluplné, a na ty se pokusila odpovědět. V dalším příspěvku citujete "Hawkinse" (asi myslíte Hawkinga - tady se Vám nějak smísili dva vědci: Hawking a Dawkins, Sam Hawkins je postava z Vinnetoua) a říkáte, že odpověď "je to prostě náhoda" lidem nestačí. Tak já Vám nabídnu hned dvě jiné: 1. Vznik a vývoj našeho vesmíru představuje jediné logicky a současně fyzikálně možné uspořádaní věcí - tedy hustota vesmíru byla v daný čas právě taková, jaká byla, protože nemohla být jiná a z téhož důvody je všechno ve vesmíru tak, jak je (třeba i gravitace), 2. Platí hypotéza multiverza a realizují se všechny logicky možné vesmíry - tedy i ten náš (nebo třeba vesmír, která má úplně jinou fyziku a kde gravitace není a je místo ní něco úplně jiného). Ani v jedné z těchto odpovědí náhoda nemá místo, obě lze chápat deterministicky. Která se Vám líbí víc?

+3/0
15.4.2015 3:03

J67a54n 49Š90v77a78d37l66e71n96k42a 9404309180

Koukám, že pan Potr popírá sám sebe. Teď napsal, že věda "perfektně a dokonale zkoumá svět, jak funguje", ale když věda přijde na to, že probíhá evoluce a popíše její mechanismy, pan Potr najednou začne vykřikovat, že je to nesmysl, ne-li rozsáhlé spiknutí.

+1/−1
15.4.2015 11:34

L89u68k66á83š 97F60i64l10i41p61o66v 4939979706309

Ad metafyzika, antropický princip, gravitace a jak a proč

Nejprve si dovolím malou výtku k autorovi: Myslím si, že chybně ztotožňujete metafyziku s esoterikou. Metafyzika bývá běžněji považována za relikt scholastické filosofie, ale ani tohle ztotožnění není podle mě správné. I v dnešní analytické filosofii se pojem metafyzika užívá. Označuje se jím celá škála formálně brilantních teorií, jako jsou třeba různé interpretace teorie možných světů rozvíjené v rámci modálních a intenzionálních logik (např. David Lewis: O pluralitě světů).

Antropický princip: Antropický princip lze formulovat ve dvou verzích - slabé a silné. Slabý antropický princip tvrdí ve zkratce to, že vesmír je hodně velký nebo možná i nekonečný v prostoru i v čase, ale s podmínkami vhodnými pro vznik a vývoj inteligentních bytostí se setkáme jenom vzácně ve velmi omezených oblastech. A není divu, že právě v jedné (jediné?) z nich žijeme. O slabém antropickém principu asi píše Dana Tenzler - a ano, lze jím vysvětlit, čím to, že lidé žijí právě na místě, kde jsou k jejich životu vhodné podmínky a že z tohoto místa vidí všude jenom nehostinné oblasti vesmíru - trochu jako boháči usazení v luxusní čtvrti, co vidí všude mimo tuto čtvrť jenom bídu. Slabý antropický princip rozhodně netvrdí, že vesmír potřebuje nějakého Konstruktéra (ještě ke všemu s velkým K).

+3/0
15.4.2015 3:02

J59o36s93e75f 43P94o21t38r 6730331727189

"Lidé totiž nechtějí vědět jak věci fungují, čím je tvořen svět"

Pane Balabán, jste opět, jako obvykle, mimo. Lidé chtějí vědět jak věci fungují, čím je tvořen svět. Jenže není nikdo, kdo by jim na tyto základní otázky odpověděl.

A to ani věda. Věda totiž perfektně a dokonale zkoumá svět jak funguje, ale absolutně ztroskotává, když má odpovědět proč funguje A to právě lidi zajímá. Lidem je více méně lhostejný matematický vzorec gravitace, ale chtějí vědět, proč gravitace existuje.

Věda nezná odpovědi na otázku proč Velký třesk, proč život, proč lidské vědomí ....  na toto asi umíte odpovědět jen vy a další  celá plejáda amatérských filozofů z oblasti lidové tvořivosti a tak si vytváříte své systémy, které ostatním vnucujete s tím, že jedině vy máte pravdu.

Nedá mi, abych v této souvislosti necitoval jednoho ze světových ateistických guru S. Hawkinse "Černé díry a budoucnost vesmíru":

Kdyby byla sekundu po Velkém třesku hustota vesmíru jen o jednu biliontinu větší, nebo menší, vesmír by zkolaboval, nebo by byl prázdný. Jak to, že byla zvolena počáteční  hustota vesmíru tak pečlivě?" pokračuje Hawkins. Odpověď na to, že je to náhoda prostě lidem nestačí .

+2/−3
14.4.2015 6:09

D96a30n94a 93T25e19n83z66l96e89r 5140422555893

To se ale pletete - tuhle otázku už dávno vědci odpověděli. Říká se tomu antropický princip. 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Antropick%C3%BD_princip

A není na tom nic nadpřirozeného ani záhadného, co by se muselo vysvětlovat nějakým Bohem.

+3/−1
14.4.2015 7:00

J83o55s87e35f 77P46o74t10r 6760981717199

Ale, paní Tenzler,

měla byste vědět, že termín "antropický princip" je vyjádřením, že vesmír byl vytvořen Konstruktérem pro existenci lidí

+2/0
14.4.2015 7:07

D69a81n94a 92T32e87n85z31l90e75r 5680532685723

Chápu ho jinak - žádný konstruktér, jen nekonečné množství voleb - a jedna z nich je ta správná. 

A zrovna ta z nich je ta správná, ve které žijeme, protože (základem je naše existence, ne existence Boha) dává všechny předpoklady pro naši existenci.

+3/−1
14.4.2015 7:13

T12o75m14á49š 51D36v77o53ř90á77k 6827825483267

No, tak za tuhle definici antropického principu byste mínus zasloužil. Zkuste třeba wiki.

0/−1
14.4.2015 8:34

M29i70r52e57k 29P25i42n84k94a86s 7292321467616

"Antropický princip je filozofický pokus..." začíná ten článek na wikipedii, tak nám tady nevykládejte, že věda dokázala, jak v dobách mafie (t.j. marxistické filozofie).

Panu Balabánovi se omlouvám, jeho už provokovat nechci. Ale reagovat na tuhle selfpromotion jsem po půldenním váhání neodolal.

0/0
14.4.2015 21:12

D66a95n69a 66T44e11n76z31l40e13r 5950942145293

Chápete rozdíl mezi formulací "věci odpověděli" a "věda dokázala"?

Mafie je pro vás marxistická filozofie?

0/0
16.4.2015 5:47

M39i67r24e78k 96P17i48n17k37a52s 7332971307546

Ma-fie se vyučovala 5.-6. semestr na všech VŠ v ČSSR. Běžně jsme jí takto říkali.

Vědci teoreticky formulují ledacos. Prý v nějaké studii dokonce vypočítali, že ptáci nemohou létat.  :-)

0/0
16.4.2015 17:02

M56a88r17t66i41n90a 33M68o40u31d26r52á 7560623356509

to jste si spletl s čmeláky (ovšem i to je jen vtípek)

0/0
19.4.2015 20:02

J80o96s84e38f 87P10o81t98r 6910781467869

Hele, ty, co jsi mi dal mínus, nemínusuj, ale laskavě napiš  v čem nemám pravdu.

0/0
14.4.2015 7:04

T97o61m28á37š 73D34v96o42ř82á51k 6477255223727

Od toho tady přece ty + a - jsou, abych mohl rychle vyjádřit souhlas nebo nesouhlas. Kdybych dostal za každý nevysvětlený mínus korunu, tak bych už měl na hezkou dovolenou :-)

To je jen taková věčná teistická mantra, že věda odpovídá na otázku JAK, zatímco víra odpovídá na otázku PROČ. Faktem je, že odpovědi vědy formují stále mohutnější konzistentní korpus znalostí, zatímco odpovědi různých vír si vzájemně odporují, kdykoliv se pokusí o nějaké falsifikovatelné tvrzení, tak těžce pohoří, takže se raději drží v bezpečí spekulací na téma PROČ, aniž by ovšem např. na tu zmíněnou otázku "Proč existuje gravitace?" dokázala nabídnout kvalitativně lepší odpověď než "Prostě proto."

+3/−1
14.4.2015 8:14

M36i33r55e38k 75P26i89n83k94a70s 7712781737596

Gravitace existuje proto, aby ve Vesmíru mohly fungovat jednotlivé 

vztažné soustavy, což je opět podmínkou existence života.

Dále raději no-comment.

0/0
14.4.2015 21:18

M77a77r41t18i33n75a 61M83o38u54d93r44á 7970763556989

Přání otcem myšlenky.

Věda neztroskotává v případě, že je třeba odpovědět proč. Otázka "Proč?" je základem každého vědeckého výzkumu.

Vědec Vám na "Proč?" ale odpoví až tehdy, má-li svou odpověď podloženu objektivními důkazy. 

Víra žádné objektivní důkazy nepřináší, je m.j. produktem nedočkavosti a nedostatku pokory - kdosi, kdo sám nic neví, si odpověď na "Proč?" prostě vymyslí tak, aby konvenovala s jeho představami a záměry, no a další, kdo také sám nic neví, a třeba by složitější vysvětlení ani nepobral, jeho výmysly přijme.

+1/0
18.4.2015 10:24

J51o55s46e61f 66P86a29v51e22l41k69a 5841117467892

Otázkami proč žijeme a kde jsme se objevili se zabývají nejvíce dva vědní obory na univerzitách. Je to teologie a filozofie. Předložil jsem tu v psaní historický důkaz o životě Ježíše (datum a četnost záznamů). On tu žil a předal nám nauku o Bohu, který dal člověku život a svobodnou vůli, bez které nelze milovat.

Píšete, že víra žádné objektivní důkazy nepřináší. Nevěřící třeba zkusí hřebíkem, zda je v zásuvce elektrický proud. Horší tragedie vznikají při překračování desatera, nejen o vraždění či manželství.

Nevěřící ateisté jsou mnohem víc věřící než křesťané, buhužel ve špatném slova smyslu. Věří, že se člověk vyvinul náhodou a sám, i když je vyčíslena pravděpodobnost takového vzniku - jakoby se moderní letadlo samo poskládalo na smetišti a mohlo vzlétnout. Hle, člověk je na světě, jednou ale zemře. Bude vzkříšen, jeho duše se opět spojí s novým nesmrtelným tělem. Tady už ateisté zase nevěří? V první věří, ve druhé ne. Přitom zbraně proti zlobě a smrti máme všichni po ruce (někteří třeba jen v PC např.http://www.bible-online.cz/, jistě v knihkupectví): Dar tento jest zajisté od Boha daný, dar boží jest to údělu na pravici, dar duším, nikdy se nekazící, těm duším, které jej přijmou. Matouš, Marek, Lukáš a Jan učí všechen lid a praví:

Všichni, kdož spanilost svých duší vidíte, neboť toužíte radovat se,

zapudit temnotu hříchu, a zbavit se zkázy tohoto světa a rajský život nalézti a uniknout plameni hořícímu, slyšte nyní svým rozumem... (úvod do evangelií od sv.Cyrila, 9.stol.).

+1/−1
21.4.2015 11:34

L38u35k70á13š 77F87i21l43i93p94o25v 4319629246429

"Věří, že se člověk vyvinul náhodou a sám, i když je vyčíslena pravděpodobnost takového vzniku - jakoby se moderní letadlo samo poskládalo na smetišti a mohlo vzlétnout."

Tohle je nějaká modifikace argumentu běžně označovaného jako Hoylův omyl. Fred Hoyle zformuloval svůj argument nepravděpodobností v rámci svého tažení proti chemické evoluci. Dospěl sice k závratně nízké pravděpodobnosti vzniku prvních organických molekul, jeho postup ale nelze přijmout, a to už jenom proto, že kdo ví proč předpokládá, že první organické molekuly byly stejně složité, jako jsou ty dnešní. Fakt je, že nikdo neví, jak složité byly, takže počítat pravděpodobnost jejich vzniku je nesmysl.

A obecně k oblíbené teistické argumentaci náhodou a nepravděpodobností toho či onoho si dovoluji upozornit na dvě ateistická vysvětlení, která jsem naznačil výše:

1. náš vesmír je jediné fyzikálně a logicky možné uspořádání věcí (věci jsou tak, jak jsou, protože zkrátka nemohou být jinak). To je zhruba Hawkingův a Einsteinův přístup.

2. existuje multiverzum a v různých vesmírech se realizují všechna logicky možná uspořádání věcí. Tegmark, Vilenkin.

Jak je vidět, ani s náhodou (obě vysvětlení jsou deterministická), ani s pravděpodobností zde není problém.

0/0
21.4.2015 16:33

J61o39s10e36f 72P12a27v59e61l32k41a 5791507457552

Hoylova hypotéza "o pravděpodobnosti vzniku života z ničeho" formulovaná jako omyl experty, kteří popírají historické údaje o Ježíši Kristu, je víc pravdě podobná než že "věci jsou prostě tak jak jsou". Ta Vaše první hypotéza trochu nesedí s Einsteinovým výrokem o někom, kdo zkoumané zákonitosti promyslel před ním.

Ateistům neberu jejich právo, žít bez Boha či církve. Horší je jejich směr, formulovaný panem Rossauem: "Máme-li zabránit tomu, aby se slovo "unie" stalo jen prázdným pojmem, musíme uznat, že kdokoli se vzepře vůli lidu, musí být donucen, aby ji uposlechl - čímž ho jen donutíme, aby byl svoboden."

0/0
23.4.2015 10:58

L19u71k95á83š 19F42i61l86i26p73o80v 4519679726549

"Ta Vaše první hypotéza trochu nesedí s Einsteinovým výrokem o někom, kdo zkoumané zákonitosti promyslel před ním."

Einsteinovo stanovisko k otázce Boha je podstatně složitější. Nakolik mohu soudit z četby jeho děl a děl o něm, tak se mi jeví jako otevřený takovému pojetí Boha, jaké světu zjevil filosof Baruch Spinoza, tedy s krajním zjednodušením řečeno Bohu panteistickému.

Einstein rozhodně nebyl ryzí ateista, ale ryzí křesťan už vůbec ne. Někteří křesťané podle mě jim vyhovující Einsteinovy výroky na toto téma dost ohýbají a nafukují.

A panteistické pojetí Boha je s logicky a fyzikálně nutným vesmírem dobře slučitelné.

"Ateistům neberu jejich právo, žít bez Boha či církve."

Věřte tomu, nebo ne, ale alespoň u mě nejde o nějaký odpor k Bohu nebo k církvi. Jde mi o důkazní sílu. I kdybych pod tíhou solidních argumentů přistoupil na existenci Boha jako nějakého stvořitele vesmíru, pořád nevím, proč upřednostit křesťanské pojetí. Neznám žádný racionální argument, který by dokazoval, že Bohu náleží nějaké morální atributy a už vůbec ne, že jsou to právě ty křesťanské. Právě tak neznám žádný racionální argument, který by svědčil ve prospěch faktu, že Bůh má nějakou vazbu na osobu Žida jménem Ježíš (jehož historičnost klidně uznám). A už vůbec nevím o žádných argumentech, které by zdůvodňovaly výsadní postavení (zejména římskokatolické) církve jako instituce s neomylnou autoritou, kterou si po bezmála dvě tisíciletí nárokuje. Pokud Vy nějaké máte, sem s nimi. Zdůrazňuji, že mě zajímají racionální argumenty, filosofické nebo vědecké, ne výroky dogmatické teologie.

Dovoluji si Vám navrhnout myšlenkový experiment: Shrňte si kritéria, na základě kterých odmítáte existenci jiných bohů než je Bůh křesťanský a potom je aplikujte i na něho. Jestli se Vám bude chtít, napište, jak to dopadlo.

A kdo tu tvrdí, že život vznikl z "ničeho"? Já rozhodně ne.

0/0
23.4.2015 13:02

M53a35r56t96i20n17a 70M68o84u59d37r98á 7960113596389

Žijete ve světě, který jste si vykonstruoval pod vlivem slepé víry. 

Zkuste sebrat sebrat odvahu a vylézt z ulity ven.

0/0
23.4.2015 13:12

J20o61s24e73f 84P16a14v70e64l54k90a 5921217247112

Paní Martino, moje víra není slepá a můj svět není vykonstruovaný. Děkuji Vám za Vaši blízkost, ve které mě povzbuzujete ke krokům

vpřed.

Můj Bůh říká, že když zůstaneme v jeho slovech, staneme se jeho učedníky. Poznáme pravdu a pravda z nás udělá lidi svobodné. Kdo hřeší, není svobodný, je otrokem hříchu. Tolik podle evangelia sv.Jana pro ty, kdo hledají poznání. Připadá mi, když Vám něco takového sděluji, jakoby jste měla strach, že Vás očaruju. Víra v Boha je jednoduchá, prostě se snažíte zachovávat jeho přikázání. Když to děláte, můžete vidět, že Boží slovo má moc, stává se skutkem. Každý člověk může takto ve svém životě poznat Boží pravdu, která je krásná a proměňuje svět plný smutku a zloby.

+1/0
23.4.2015 15:35

M84a79r79t72i16n95a 91M30o62u73d85r76á 7480733756369

To není o Bohu. Vy prostě slepě věříte kdejakému blábolu, který Vám z nějakých důvodů konvenuje. Je to vidět i z Vašich komentářů pod články, které s Bohem ani vírou v něj absolutně nesouvisejí.

0/0
23.4.2015 21:15

J87o73s83e50f 17P43a94v42e72l41k32a 5341107657962

Co tím myslíte, kromě Vaší pravdy a mého omylu?

0/0
24.4.2015 8:57

L29u15k46á15š 84F85i58l52i79p40o87v 4189779926859

Pane Pavelko, výše paní Martině vytýkáte, že píše bez argumentů. Já Vám argumenty předložil. Předložil jsem argument vyvracející Hoylovu domněnku a uvedl dva filosofické rámce vysvětlení existence světa, které ateisté mohou konzistentně zastávat. Svedete prokázat jejich mylnost? Dále jsem Vás vyzval k racionální obhajobě tří klíčových bodů katolického myšlení a k myšlenkovému experimentu s kritérii pro odmítání jiných bohů než je Bůh křesťanský. Zvednete tu hozenou rukavici?

0/0
24.4.2015 13:26

J51o95s78e76f 52P29a44v87e22l20k94a 5381647727112

Pane Filipov, chci Vám napsat, ale dnes to asi nedám. Musím dělat i něco jiného, než pobývat v tomto idnesovém prostoru.

0/0
24.4.2015 14:43

J58o56s30e50f 60P76a81v75e56l30k51a 5681977647582

Pane Filipov, píšete přesvědčivě. Bohužel, Vaše argumenty Vám musím spíše věřit, nepracuji na škole, kde bych si mohl vše pročíst a promyslet, odpovědět Vám v celé šíři filozofie i poznání o životě. Jsem obyčejný pracující, na jaře je teď moc práce a i správa domu mě celkem drtí, nejen Vy.

Nedělám asi mnoho cti svému patronu sv. Justinovi, kterého jsem si v mládí vybral. Byl nevěřícím filozofem, zabýval se všemi směry filozofia v touze poznat pravdu a najít cestu šťastného života. Hledal u Aristotela a Pythagora. Dál hledal u přívrženců Platonovy nauky. Ta učila, že bůh je moudrá duchová bytost, všemohoucí a spravedlivá, které se máme stát podobni, i to, že člověk bude moci boha poznat až jej on sám poučí. Tato filosofie Justina nejvíce zaujala a začal se jí obírat, vyhledávajíc přitom samotu. Zatímco takto jednou rozjímal při chůzi po břehu moře, byl osloven starcem, který se ptal na důvod jeho kroků do nehostinné samoty. Justin se mu svěřil se svým hledáním a touhou poznat nejvyšší bytost. Stařec s úsměvem odpověděl, že vše, čemu mudrcové učí, je nejisté či bludné a pošetilé. A dávno před řeckými mudrci byli na světě spravedliví muži, kteří předpověděli věci, jež se naplnily. Plni Ducha svatého oznamovali svému lidu pravdu, hlásali víru v jediného pravého Boha, Stvořitele všeho, i v jeho Syna Ježíše Krista, jehož příchod předpověděli. Vyzval Justina k modlitbě za to, aby mu Bůh dal milost tyto věci poznat a pochopit.

0/0
28.4.2015 8:24

J89o24s12e84f 33P54a41v24e24l11k50a 5381937847492

Justin v Římě založil filozofickou školu. Nakonec ho jeho filozofický protivník Krescens udal za neútu k římským bobům, byl ztýrán a sťat. Z výslechu jsou zachována akta, v nichž jsou uvedena Justinova slova: "Pokusil jsem se studovat všechny dostupné filozofie, což mne nakonec přesvědčilo, že jen jediné učení je pravé. To, které vyznávají křesťané, že Bůh je Stvořitel a Pán veškerého tvorstva, že Ježíš Kristus podle proroctví přišel na svět, aby spasil člověka a naučil ho celé pravdě."

Pane Filipov, já jsem celou svou osobou hledal pravdu, poznání o životě a došel jsem k Bohu. Dnes ho hledám svým životem, skutky a každodenním jednáním, které je často od pravdy daleko. O jeho životě se mohu přesvědčit svým životem podle jeho slov. Tato slova vybudovala s katolickou církví naši současnou civilizaci. Naše civilizace se rozpadá, bez Božího slova nelze žít podobně jako bez základních předpisů pro řidiče na cestě. Přes 100tis. křesťanů je pro svou víru každý rok zabito, ale ateisté to berou asi jako naši hloupost, že trváme i přes hrozbu smrti na svém poznání. V evropě se zaměňuje svoboda za agresivní povinnost věřit, že neexistuje pravda. Tak buďte zdrávi.

0/0
28.4.2015 8:46



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz