Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35o64s58e63f 95P90o35t81r 6210621747869

Pane Balabáne,

po vaší zdrcující kritice všemožných institucí čekám neustále na váš recept, co s tím jako moderní pokrokoví ateisté uděláte. Nějak se zatím nemohu dočkat, tak se vám pokusím pomoci.

Vaši ideoví předchůdci, nazvěme je rudí ateisté, na to měli celou filozofii. Odkud přicházíme je jasné. Jsme nutným výsledkem nesmrtelné a vývojem obdařené hmoty. Co jsme. Jsme budovatelé lepších zítřků, stačíme si na to sami, nepotřebujeme žádné nadpřirozené pomocníky (podle poetických slov písně :"Poručíme větru dešti, kdy má pršet a kdy vát, proměníme celou zemi v květu rajských zahradu!), Kam jdeme. Do komunismu plného štěstí.

Obyvatelé, lidé světa míru a socialismu odmítli ne odkud jdeme a co budeme, ale odmítli náplň života "co jsme", už třeba jen tím, že dělníci nedosahovali takové produktivity práce, že vědci podávali méně patentů a že organizátoři výroby se starali o ideologii a ne o výrobu, ve vztahu k těm na druhé straně barikády.

Vy dnešní ateisté, nazvěme vás třeba modří ateisté jste postaveni před úkol jak motivovat šiky obyvatel když na otázku odkud jdeme odpovídáte : Jsme nahodilým paradoxním výsledkem chemicko-fyzikálních reakcí. Co jsme : materiálním zvířetem, náhodou obdařeným vlastním vědomím, zmítajících se v trapných a ponižujících situacích, vyplývajících z mezilidských vztahů, naším jediným cílem je dosahování slasti. Kam jdeme. : osamění, nemoc, smrt.

Zkuste nám na to odpovědět. Hrdinové, kteří se nebojí kritizovat profláknuté instituce by se neměli bát odpovědi.

A ještě v jedné věci bych se vám snažil pomoci. Jak je vidět, s lidmi, ať zprava, nebo zleva se už nic nedá udělat. Co kdybyste se zeptal v NASA, zde tam nemají pod palcem nějakého dokonalého mimozemšťana, který by to všechno vyřešil?

0/0
20.7.2017 22:22
Foto

J63a14n 41Ř75e42h72á43č70e94k 7310486481735

Hezky napsaná úvaha R^

0/0
20.7.2017 20:19
Foto

R72a51d83k47a 18K89i45e44l93b14e74r73g15e89r82o56v18á 6283357470744

řekla bych, že píšete dobře, ale něco je trochu jinak. Hus byl pro komunismus požehnáním, ne že ho nenáviděli. Byl manipulativním ukazovátkem špatnosti církve a to celé s dramatem upálení mělo působit na děti ve škole zcela podobně jako zapálené nedělní kázání s nejvýmluvnějším důkazem toho, že věřící člověk je divný, Divný...a obrátit se ku ,,svatému,, pionýru a ssm je ta nejlepší cesta.

Vyberu z toho vašeho jedno ... jo, chlap, co se srdnatě postavil molochu a nepokakaně dokázal držet do poslední chvíle styl: Nejsem ke koupení.

že byl místy až k pousmání, co se týkalo obyčejných lidských radostí, fanatické horlení proti sexu v hambincích, tvrdá kritika hezkého oblečení sošek madon...je známé:)) Mám ho ráda.

+2/0
20.7.2017 14:59
Foto

M77i44c31h92a80l 83G85r81e47š61l30i86k 9681746512856

Hus bol jednoznačne náboženský fanatik, ktorý kritizoval ostatných, ale sám až taký cnostný život zrejme neviedol. Pôsobil v dobe, kedy bola heréza smrteľným nebezpečenstvom, pretože mohla otriasť jedným z troch pilierov, na ktorých vtedy spoločnosť stála a toto sa v tej dobe končilo krvavými jatkami, tak ako aj v Husovom prípade. Z jeho procesu je zrejmé, že sudcovia robili všetko preto, aby ho neposlali na hranicu a chceli po ňom akékoľvek ústupky. Hus je postava, okolo ktorej sa vytvorila legenda, ale skutočný Hus bol asi iná káva.

0/0
20.7.2017 14:26

M18i47l21a90n 48B54í23l94e41k 5484689671

Kdyby Hus nevedl ctnostný život, určitě by mu to dávali jeho nepřátelé "sežrat". Tady problém nebude. Ale máte pravdu v tom, že jeho myšlenky otřásly společností - a otřásly by jí i dnes či kdykoli jindy. Hlavně jde o učení navazující na Wyclifův 15. článek, tedy že ztrácí oprávnění ke své hodnosti ten, kdo žije v těžkém hříchu. Na to mu Zikmund (podle Mladoňovicovy relace) odvětil celkem trefně: "Jene Huse, nikdo nežije bez hříchu". Husův postoj je v tehdejší krizové době pochopitelný, ale už krátce po Husově smrti se ukázalo, že Písmo, které Hus pokládal za jedinou autoritu, si každý samozřejmě vykládá jinak - a chod takové společnosti je nemožný. (A v neposlední řadě sám Hus přinejmenším do roku 1412 k prosazení svého programu využíval i přízeň krále, který ctností zrovna neoplýval:-)

0/0
21.7.2017 6:28
Foto

M95i89c41h65a90l 64G54r26e45š71l40i55k 9231516222296

Spôsob jeho života mali jeho nepriatelia tak povediac na háku, pretože sami neboli vzormi cnosti. Hus sám nebol veľmi vo svojich názoroch konzistentný... takže je divné, že bol taký tvrdohlavý práve na súde v Kostnici.

0/0
21.7.2017 11:02

M87i90l67a37n 61B68í49l53e82k 5614669401

Mezi nepřáteli Husa byli i ctnostní lidé (á propos vy si myslíte, že nectnostný člověk nekydá hnůj na ctnostného jen proto, že sám má máslo na hlavě? - takhle to nefunguje, spíš naopak...). Hus podle všech pramenů vedl opravdu velmi solidní život; ano, byl kulatý, v mládí domýšlivý a hrál šachy - to na sebe ale vesměs prozradil sám.

Ona nekonzistence Husových názorů - co máte na mysli?

0/0
21.7.2017 19:56
Foto

M33i40c53h35a70l 90G50r97e92š62l90i77k 9431856932526

Už podľa súdnych záznamov necnosti kohokoľvek z prítomných neriešili ako hlavný problém...

Čo Husove milenky? to Vám uniklo? :-)

0/0
22.7.2017 13:48

M92i93l54a76n 24B66í81l88e35k 5484789151

Husovy milenky jsou samozřejmě nesmysl; nesmíte věřit všemu, co napíše nějaký pseudohistorik. Hus zřejmě opravdu vedl solidní osobní život, žádný z pramenů neříká opak.

+2/0
22.7.2017 18:05
Foto

J32a13k14u32b 25R10o42t83h 5149103321816

Vy ale nejste nevěřící. Vy jste, a sám to o sobě jasně dáváte najevo, militantní ateista s ukrutnou nenávistí k čemukoliv, co zavání křesťanstvím. Takže si laskavě neberte Mistra Jana do úst. ;-€

+2/0
20.7.2017 12:12

S96l85a58v96o50m68í44r 98B77e70n20e96š 6662247460384

Vy, vítač muslimů, budete někomu vyčítat nedostatek křesťanství?

0/0
20.7.2017 14:07
Foto

J84a76k21u13b 18R60o71t54h 5829853551406

Vítač muslimů? Já? Zase lžete, Slávku? Ostatně, co vy o křesťanství můžete vědět? :-/

0/0
20.7.2017 14:52

D80a71n36i91e61l 70R71a24f44a98j 3907487882808

Jan Hus bojoval proti špatnosti v církvi, ale mezi jeho pozdějšími následovníky se objevili možná ještě větší zrůdy, než proti kterým se Hus stavěl. Čím to, že se ty upřímné náboženské snahy vždycky tak zvrhly? Kdy se ta skupina lidí bojujících za správnou věc změní v tupý dav ovládaný prasaty u koryt?

Jednou z možností je, že k této přeměně začne docházet v momentě, kdy patřit k takové skupině přestává být nevýhodné a naopak to začíná poskytovat materiální výhody. Tehdy v ní začne hledat bezpečí oportunisti - lidé, kteří by se k hrstce společensky stigmatizovaných, případně i pronásledovaných lidí, jejichž hlavní satisfakcí je vědomí, že dělají správnou věc, nepřidali.

+1/0
20.7.2017 10:53

M64i62l67a15n 53S53t89e45h26l89í62k 7920969303741

Dobře napsáno, jen nevím, kde jste přišel na to, že komunisté nenáviděli Husa. Ti ho naopak glorifikovali (viz třeba Vávrův film Jan Hus) a používali jako argument proti církvi (upálili jste nám Husa!).

+1/0
20.7.2017 10:45

D55a88n88i96e89l 25R91a25f79a25j 3947867532768

Jenže většina těchhle husitů už byla z morálního hlediska stejná sorta lidí jako ti, proti kterým se Hus postavil. Akorát oblékli jiný kabát. Forma jiná, morální obsah stejný. I tenhle strom byl nakonec prohnilý, třebaže vyrostl ze zdravého semínka.

+1/0
20.7.2017 9:59

D23a15n96i67e18l 68R32a64f11a30j 3917717742278

Tohle byla reakce na nejvíc doporučovaný komentář pana Buriana. Vkládal jsem to tam, ale nějak se to ne a ne zobrazit.

0/0
20.7.2017 10:21

J82a12n 25R54á80ž 1609503124700

Poslední dva odstavce mají hlavu a patu. Zvláště ten úplně poslední je perfektní.

Vše před tím je plevel. Kdyby to tam nebylo, dal bych karmu.

0/0
20.7.2017 9:28

J73a42n 91B74u65r77i88a60n 2373209294300

K tomu poslednímu odstavci - nevím, jak to myslel Hus, ale ti jeho následovníci (Husité) do té rány řezali tak, že pacient (České země) vykrvácel.

+1/0
20.7.2017 10:02

J12o19s26e82f 25P76o86t79r 6290731347249

Po novém přečtení článku, včetně diskuzních příspěvků je to jasné. Pan Balabán je prostě morální hrdina, s velkým intelektuálním nábojem, revolucionář měnící svět.

Považte - v době liberální demokracie, kdy si může každý kecat co chce, ve virtuálním prostoru, kdy se na ty kecy nespotřebuje ani drahý papír, si dovolí kritizovat společnost, která existovala před 600 lety. A že to udělala jinak, než si pan Balabán představuje jak by to mělo být správné, tak to ta společnost dostala co proto - přesně v intencích posledních 60 let.

0/0
20.7.2017 9:18

S70l32a17v50o76m14í50r 60B68e33n45e27š 6162977570314

Čtu tady v této diskusi i takový nesmysl, že Husa vlastně neodsoudila církev, nýbrž světský soud.

Husa odsoudila církev, přestože oficiálně se pod to podepsal světský soud. Reálnou silou, která o tom rozhodla, byla církev.

Tvrdit, že to byl světský soud, to by byl stejný nesmysl, jako kdybychom se domnívali, že Horákovou, Piku, Skokana nebo třeba i dřívějšího komunistického pohlavára Slánského neodsoudil na smrt komunistický režim, nýbrž nezávislý soud.

Formálně se pod to podepsal soud, který podle tehdejšího psaného práva byl nezávislý. Takže po ryze teoretické stránce je to s tím nezávislým soudem pravda, ale všichni víme, jak to bylo v reálu.

Husa odsoudila církev a podepsali se pod to její tehdejší mopslíci, stejně jako Horákovou, Piku, Skokana nebo Slánského odsoudila Komunistická strana Československa, přestože oficiálně tomu tak nebylo.

Podstatná je realita a nikoli slovíčkaření.

+2/−1
20.7.2017 8:35

J18a55n 36B93u84r66i54a91n 2953339774510

Ale on to není nesmysl. Církev uznala Husa za heretika - tečka. Trest jako takový si stanovovala tehdejší společnost (ano, církev tehdejší myšlení společnosti do značné míry určovala).

Když to zkusím k něčemu přirovnat, tak se podívejte na něco jiného - krádež chleba. Ve středověku se za to sekala ruka, před 200 lety se za to zavíralo, dnes je to přestupek.

Podobné je to i s tou herezí - ve středověku se za to upalovalo, před 200 lety za to bylo už maximálně vyhnanství a dnes to světská moc vůbec neřeší.

Výši trestů si prostě nastavuje společnost jako taková.

+2/−1
20.7.2017 8:49
Foto

W28a55l96d55a 22W55i90n52t74e89r 6157129781539

R^+1

Přesně tak. Diktovala šedá emeinence a běda panovníkovi, který by ji nenaslouchal a nekonal. Kromě toho, po roce byl upálen J. Praźský, také po předání tzv světskému soudu, ale to už nikoho nenechalo na pochybách, že ruce církve svaté jsou nejen špinavé, ale hlavně krvavé - až po tomto nastaly nepokoje. On by se papež za svou církev z viny usmrcení Husa neomlouval jen tak ze srandy. Komunistická ideologie, jako i náboźenská ideologie si mohou podat ruce v soudních praktikách...

+2/0
20.7.2017 8:58

J97a67n 65B24u90r40i69a72n 2313269134150

Budete se divit, ale třeba králů, které církev exkomunikovala, bylo docela dost. A zpravidla to pro ně nemělo fatální následky, vládli vesele dál. Nevěříte? Celá řada anglických, francouzských a italských panovníků

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Lid%C3%A9_exkomunikovan%C3%AD_%C5%99%C3%ADmskokatolickou_c%C3%ADrkv%C3%AD

+2/0
20.7.2017 9:16
Foto

W25a95l23d64a 20W58i58n63t44e54r 6937929871529

Dalo se vykoupit, např. stavbou katedrály, božím stánkem atd.

0/0
20.7.2017 9:32

J60a75n 95B10u44r50i20a75n 2493889274780

Pokud se s církví chtěl ten feudál usmířit, tak musel nejprve zjednat nápravu ve věci, pro kterou byl exkomunikován (třeba nezákonné manželství apod).

Ty dary církvi pak byly formou pokání. Ale nikdy to nebylo tak, že by si odpuštění mohl jen koupit, pokud byla možná náprava skutku, jímž se provinil.

+1/0
20.7.2017 10:00
Foto

W79a83l66d13a 63W65i84n48t33e74r 6497699731189

Ne "jen", ale že se "dalo", byť formálně se jednalo o dar, jak jinak taky. Kde by pŕípadně mohl panoval velký nesoulad mezi panovníkem a církví, panovník z pochopitelných důvodů ustoupil (císař Napoleon se např. korunoval sám a tím jakýmsi "závazkům" nemusel dostát... ). A jsme zpátky u téch šedých eminencí.

0/0
20.7.2017 10:27
Foto

M87i23c43h49a18l 12G79r46e46š75l84i78k 9641366182256

Boli aj inéí spôsoby. Normani vypráskali pápežovu koalíciu pred očami pápeža, zmasakrovali porazených a potom, ako horliví katolíci mali u seba pápeža ako "hosťa". :-)

0/0
20.7.2017 14:07

J60o71s54e43f 19P68a46v64e74l20k36a 5831877947892

Podle Vašeho psaní si myslím, že jste nečetl ani Kejřův (Jiří Kejř) "Husův proces", dílko o důkladném soudu osob, které Vy nazýváte "šedými eminencemi". Možná Vy můžete přitakat, že podle nauky katolické církve byl Hus heretikem. Tak to je a tak to zůstalo. Já Vám mohu potvrdit a dnešní poznání v církvi také, že heretici by se neměli vraždit. Možná můžete souhlasit, že nebezpečí pro společnost by mělo být řešeno. Náš stát to tehdy nezvládl a propadl se do krvavé revoluční likvidační války. Jestli to způsobil jen náš mistr Jan Hus nevím, ale jeho kázání podle Wiklefa bylo prostým šířením anarchie. Štvát pány proti církvi byl tehdy docela výbušný materiál, kdo by si rád nevzal něco zadarmo?

+1/0
20.7.2017 10:22
Foto

W75a69l11d49a 11W40i11n13t45e40r 6747649331279

Má reakce patŕila až ob výše, takže nemohu plné akceptovat Váš příspévek, ne proto, jestli jsem něco četl či nećetl , aby jste navodil dojem intelektuální pŕevahy, ale že nereaguji na herezi, ale na něco jiného. Zkuste přeformulovat nebo uveďte, pod kým jste chtěl ve skutečnosti reagovat. Mimo to, neumím docenit žádný pokus rehabilitovat církev svatou z jejich zločinů, takže opravdu se mnou, ohledně tohoto, nemusíte ztrácet čas. Na samotné husitské hnutí mám také názor, byť není pozitivní a vím, jaké "vakuum" tomu napomohlo, ale to nebylo předmětem mého příspěvku.

0/0
20.7.2017 11:53

J29o19s63e54f 19P22a60v58e56l26k68a 5981397487642

ad p.Winter+Balabán "Má reakce patřila ..." Nějaké převahy nebo přesměrování reakcí můžeme vypustit, je to sice obvyklý způsob likvidace dalšího uvažování, ale chcete-li, neužívejte ho. Knihu "Husův proces" jsem zmínil jen k Vašemu zjednodušujícímu "šedá eminence", kterou teď doplňujete jakoby neochotou poznat pravdu o církvi svaté:"zločinů, ... nemusíte ztrácet čas". Snad chcete zůstat na povrchu poznání, přestože skutečnosti jsou popsány důkladně a k současné poplivanosti církve nepřispívají.

Náš současník Jiří Kejř - právník - asi protestantského křesťanského vyznání, prostudoval soudní proces z hlediska platného tehdejšího práva a chybu našel ve smyslu právním jen u mistra Jana. Ten se odvolal k soudu Pána Ježíše, což bylo pro jeho soudce znamení, že odmítá právní řád a nelze dál pokračovat. Je známo, že velká část prelátů zabývajících se tímto případem, byli spravedliví a poctiví lidé, kteří usilovali o zachování práva. Porovnání s komunistickým soudem je zcela nepatřičné. Mistra Jana nechtěl nikdo pro výstrahu zlikvidovat, naopak se zachovalo množství nabídek v průběhu procesu, které hledaly řešení bez odsouzení za nejvyšší zatvrzelou herezi.

Bývalý kolega v univerzitní skupině obhájců Viklefova učení mistr Páleč, kterého nový loňský film bezprávně sprostě ponižuje, posloužil m.Janovi před popravou zpovědí a společně se smutně rozloučili. Jako odbočku k tomuto těžkému tématu přijměte info, že smrt pro kacíře byla v evropě zavedena po Albigenských válkách (cca 1220), když tito heretici začali vraždit ostatní, kteří odmítali přijímat jejich omyl. Poslední obětí byl J.Bruno asi r.1600. Buďte zdrávi!

0/0
20.7.2017 17:35

M24i70r36o49s10l89a69v 46B60u49č90e70k 6143413771674

Korektně sděluji, že osobně si celý život nesu zmatení - co si vlastně o Husitsví mám myslet ! Mísí se mi dojmy obdivu nad silou osobního přesvědčením - pak i překonaná hranice fanatismu ... I Mazanost taktiky J.Žižky, obrácené podkovy - manévrovatelnost vozů - pak radost lidu, že daně se již Rožmberkům platit nemusí - Vybírá je Hejtman, staví se přece Tábor ... První dotační tunel v dějinách - Kde jsou majetky z kádí ? Boří se to staré - pak rozvaliny a úpadek je brán jako to nové ! Když se nad tím člověk zamyslí - Potom vidím Jana Husa jako Vasila Bilaka - podobně pak Jana Žižku jako předvoj násilných složek SNB a Stb. Potom, reálný výsledek Husitů a KSČ je neuvěřitelně identický ! Oni reformovali svou firmu - Učení církve - učení duchovních otců K.Marxe , aby výsledek se dostavil ! Úpadek, zmatek v hlavách lidí a vydělení se z hlavních civilizačních proudů ! Dopady, neseme DODNES - Křižáci u nás investují - 85% produkce NH jde na dvůr císaře Zimkunda - jeho poddaní si ve všech ukazatelích života poddaných vedou lépe ! Jo, jo - Haj pravdu - bij se za pravdu - zemři za ni ... To je odkaz, jako blázen ! .... Pravda ovšem vítězí ! ... :-)

+4/0
20.7.2017 8:32

J43a28n 44B44u70r60i70a75n 2793929304590

Možná se shodneme, že v bibli je napsáno i pár mouder - jedno z nich zní, že po ovoci poznáte je.

Jaké ovoce tedy zanechal Hus v Českých zemích? Žilo se u nás lépe před Husem nebo po něm?

Pravda je taková, že před Husem byly České země to TOP v Evropě. Po Husovi se lidé, které nazýváme Husiti postarali o takovou katastrofu, že se z toho zdejší krajina vzpamatovávala snad dalších 200 let.

+10/−1
20.7.2017 6:33

J88o88s52e83f 83P43o46t10r 6350981187559

Pane Balabán,

dovolil bych si ještě jeden příspěvek :

Kritizovat je snadné, s napravováním je to horší, jak dokazuje případ C. Sagana. Carl Sagan byl světoznámý astronom, autor mnoha vědecko-populárních spisů, jeden z vedoucích činitelů NASA, který se zasloužil o vypuštění sond na Mars. Stranou nechme to, že tak věřil na život na Marsu, že tvrdě prosazoval instalaci reflektorů, aby mohl pozorovat i noční velká marťanská zvířata.

Sagan byl tvrdý kritik náboženské víry. Podřizoval tomu všechnu svou činnost, ve smyslu věda a jen věda. Tudíž jsem očekával, že po odstranění náboženství bude mít plán jak lidstvo učinit morálnějším, pokrokovějším a modernějším, než dosud činily zavedené církve.

Po stránkách a stránkách, kde dokazoval zpátečnictví a tmářství, jsem se konečně dočkal jeho návodu na lepší lidstvo. Ještě že jsem seděl. Ten jeho recept odpovídá asi tak myšlení nejznámější české sex-koučky Julie Gaia Poupětové. Karel Sagan totiž tvrdil, že se musí zpřístupnit sex mladistvím, sexuálně uspokojení mladiství prý v dospělosti nejsou agresívní.

No neberte to, taková jednoduchá věc a vyřeší to všechno !

+5/0
20.7.2017 0:37

J92a69n 62H64l49e74d98í19k 8658559648666

máte matoucí informace, církev Husa neupálila, církevní koncil t.j. jakoby dnešní vedení EU--- ho předal světské moci-- císaři k potrestání. Bylo na světské moci mu udělit trest doživotí, nebo přesun do přísného církevního mnišského řádu. Za druhé kauza HUS byla odpočinkovou záležitostí pro církevní vědce, právníky, kteří obdrželi tíživý a složitý úkol odstranění trojpapežství, kdy ani jeden nechtěl ustoupit.

+4/−2
19.7.2017 23:57

S60l80a31v94o36m90í77r 49B28e92n65e66š 6292407800244

Ono je vždy snadnější zničit nějakého mírumilovného neškodného idealistu než vyřešit skutečný problém, že?

0/0
20.7.2017 9:00

J88o93s82e98f 81P44a18v71e51l25k82a 5201407647192

Ten náš mírumilovný neškodný idealista mistr pater Jan Hus byl tvrdým proticírkevním štváčem. Již za jeho přítomnosti v Praze došlo k vražděni kněží, jednal slovy podobně jako náš tehdejší král Václav (rozmazlený syn Karla IV.). Václav osobně umučil Jana Nepomuckého, arcibiskupa vyštval.

0/0
20.7.2017 10:32

J23o88s42e27f 38P77o78t48r 6540771237299

Pane Balabán,

není to tak dlouho, co skončila civilizace, ateistická civilizace, která pro svou instalaci od 20 let minulého stolení způsobila smrt nejméně 100 milionů lidí. Po osmdesáti letech své existence ji odmítli vlastní obyvatelé, nezničily ji imperialistické a revanšistické tankové pluky, stačil na to cinkot klíčů.

Tato ateistická civilizace po sobě nechala špínu, zaostalost, opadané fasády, rozbité silnice, zadrátované hranice, prázdné obchody a hlavně těch 100 milionů mrtvých, dva policejní státy KLDR a Kubu, které jsou ostatním pro smích a spoustu duševních pohrobků, kteří se ne a ne poučit z historie.

Co kdybyste proti sobě postavil Jana Husa, který měl proces, obhájce, mohl své učení odvolat a těch 100 milionů většinou nevinných, kteří byli popravováni jen pro výstrahu, popřípadě proto, že se zdáli málo pokrokoví a vyvinutí....

Jste pokrytci, kteří zamlčují, nechtějí vědět svojí nedávnou historii a s ohlupujícím hřmotem vytahujete na světlo 600 let starou historii Jana Husa.

+4/−3
19.7.2017 23:16
Foto

L11u91k23á45š 56B19a42l89a34b73á49n 5768666967

Myslíte ateistickou civilizaci vystavěnou na základech pravoslavné, křesťanské Svaté Rusi a podle jejího vzoru? Impéria, které tyranizovalo své obyvatelstvo, dávno předtím, než vůbec nějací komunisté vůbec začali reálně uvažovat o nějaké revoluci?

My jsme se ze své historie poučili. Protože jsme viděli, jakého hnusu je schopné náboženství a fanatismu ať už ve znamení kříže nebo srpu a kladiva. Kdo se nepoučil jsou ti lidé, co si pořád myslí, že až budou naplněny jejich ideologické teze, nastane konečný "dobrý" stav věcí a je úplně jedno, jestli si říkají křesťané nebo marxisté. Je to jedno. Je to stejná šikanózní instituce která se vzpírají účelu který si stanovila. A je úplně jedno, že jednou je to církev a jindy komunistická strana. Je to stejný šmejd co žere člověka, obírá ho o všechno a výměnou za to dostává akorát kecy a to ještě v tom lepším případě.

Už vám mohlo dojít, pokud sledujete, o čem píšu, že komunismus neadoruju. Vaše upocená snaha ze mě komunistu udělat je marná. Vaše představa o ateistech a ateistech je zjednodušená, zkreslená a neodpovídá skutečnosti.

Počítáním mrtvol, bídy a utrpení, které kdo kdy napáchal, si nepomůžete, protože různá lidská uskupení ať už jakékoliv ideologie, náboženské či jiné, jich v celé historii napáchaly mnohonásobně více a mnohonásobně škodlivěji než co stihli komunisté ve 20. století. Těmahle řečma se jenom utvrzujete ve vlastním omezeném myšlenkovém paradigmatu. Takže ve výsledku pro mě vaše řeč má stejnou váhu jako řeč fanatického komunisty.

+1/−2
19.7.2017 23:32

J31o23s91e81f 15P97o13t20r 6550361637319

Dobře, asi máte pravdu. Ale máte také řešení? Na to řešení bych byl velice a velice zvědav, tak prosím, sem s ním !

0/0
19.7.2017 23:42

J67o35s56e75f 53P30o12t94r 6630931387959

Reálný socialismus nebyl vystaven na základech pravoslavné Rusy. Byl vystaven na ateistické filozofii Marxe a Lenina, které se dá shrnout takto :

Hmota je věčná, nikdy nevznikla a nezanikne, jeden z jejich atributů je pohyb, jehož zvláštní forma, vývoj, dovede dějiny od hmoty k životu, k vědomí a logicky až ke komunistické společnosti.

Krvavou proletářskou revoluci přejímal už Marx, Lenin a Stalin ji dotáhli k dokonalosti.

0/0
20.7.2017 0:02

J80o28s26e29f 62P13a56v52e92l64k38a 5121817567552

První Váš odstavec je omyl. Dostojevský přece za své revoluční názory nebyl popraven, ale jen poslán do vyhnanství. Není mi známo, že by carové občas vyvraždili rolníky, občas inteligenci nebo obrali ukrajinu o obilí k hladomoru?

Ve druhém tvrdíte, že jsme se poučili. Vůbec jsme se nepoučili, copak má naše země nebo civilizace nějakou naději? Vládne bezhodnota a prosazují se sprostoty celého světa. Co dobrého nebo nového přinesl váš ateizmus kromě nenávisti k pravému náboženství a každému věřícímu, který žije poctivě v poznání Božích zákonů? Nechápu, že údajně nestranní pozorovatelé jako Vy, žere bezbožeckou propagandu o nespravedlnosti a mnohonásobně větších zvěrstvech, které všichni rádi připisují Katolické církvi. Je to vylhaná propaganda, kterou každý historik pozná a může studovat. Ovšem pokud je na tom zakožena Vaše ateistická víra ...

+1/0
20.7.2017 10:59

F98i36l28i85p 25V42r45a63c15o36v12s16k24ý 8300897521100

Hus sám pokud mohl , nebál se šikanovat své odpůrce, takže nic nového pod sluncem, jde Vám jen o kopanec do církve jako takové...

+5/−1
19.7.2017 22:51
Foto

L21u95k28á21š 69B17a38l36a19b43á67n 5638776137

Ano, jde. O zasloužený kopanec.

0/−2
19.7.2017 23:13
Foto

L82u88k91á10š 23B16a48l38a68b61á41n 5118856267

Jde mi o kopanec do jakékoliv instituce, která nutí člověka, aby jí sloužil, ačkoliv tvrdí, že slouží jemu. Jde mi o zasloužený kopanec do každé takové skupiny a organizace, církve nevyjímaje.

+1/−1
19.7.2017 23:17

J49o51s26e89f 58P23o80t90r 6130541877409

Pane Balabán,

z vašich slov je vidět, že jste morální hrdina, neúprosný kritik všeho špatného v lidské společnosti, že jasnozřivě vidíte skutečnou situaci, co lidí by za to dalo, takto hrdinsky a kriticky se projevit. Zkuste kandidovat na prezidenta, právě takové lidi potřebujeme! Určitě budete mít úspěch!

Škoda, že nejste o něco starší, rád bych vás viděl jak kritizujete socialistické politruky !

+2/0
19.7.2017 23:39

F10i73l54i35p 16V36r94a91c43o51v45s26k17ý 8620187211820

Třeba se jednou prokoušete i k tomu, že za církví stojí i dobré...

Že se na ní dá najít lecos špatného během tolika staletí? Která moc by si za takovou dobu nezadala?

+1/0
20.7.2017 2:11
Foto

J21a72n 40B47o75r94o17v56i51č24k36a 5863913400774

Výborně! R^

+1/−1
19.7.2017 22:43



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz